Hei!


Miten tuntuu että päivästä toiseen odotan vapaapäivää ja sit odotan taas työpäivää. Ja sitten odotan kavereiden näkemistä.. sit odotan lomaa. Suunnittelen, selaan, pähkäilen ja järjestelen asioita. Päivät matelee. Kun haluis et olis jo kevät. Ja haluis et olis 10 kiloa hoikempi ja haluis että Lontooseen muuttoon tulisi joku päätös.


Kerron nyt tarkemmin siitä Lontoo hommasta. Elikkä jos tosiaan pääsen sinne töihin niin olisi hullua olla lähtemättä, right? Mutta mulla on Suomessa hyvä työpaikka (jota en haluaisi vaihtaa), asunto josta en haluaisi luopua ja kaiken lisäks mihin hittoon mä tungen omaisuuteni kun vuokraan kämppäni? Nää on varmaan teijän mielestä järjestelyasioita mutta ne saa mun hiukset tippuu päästä ja kasvoille nousemaan punan ja hien. Agh miten kaikki voi hoitua. Ainiin ja autokin. Sekin pitäs vissiin myydä. Nyyh.


Mutta mietitään asiaa nyt tältä kantilta, kuinka moni jättäisi ottamatta vastaan työpaikan missä on ystäväkin töissä Lontoossa? Niin, mietin vaan sitä. Lisäksi työpaikka sijaitsee alueella joka aluksi tuntui vieraalta, joka nyt taas alkaa tuntua täydelliseltä!

Ensinäkin olen selannut asuntoja ja siis mulla ei olisi Lontoossa (eli lähempänä keskustaa) olisi varaa kuin johonkin hikiseen kommuunihuoneeseen joka varmaan vilisis rottia. Ja mullahan on koira jonka elintasosta en halua luopua. Lisäksi ruuhka on järkyttävää ja likaisuus ja kaikki se kiire ja julkiset yms.

Paikka johon muuttaisin -sivuuttaa nämä ongelmat mun mielestä erittäin hyvin.

SOUTHEND ON SEA 

Southend-on-Sea on rannikkokaupunki Itä-EnglannissaEssexin kreivikunnassa, 65 kilometriä Lontoosta.

Käytännössä junamatka Lontooseen kestää 50minuuttia, autolla en osaa tarkkaan sanoa mutta tässä tulee kuvia.

Okay tuo 65 kilometriä Lontoosta voi kuulostaa pahalta mutta minäpä kerron miks tää olis mulle juuri täydellinen. Ensinäkin mulla on siellä ystävä ja myös luultavasti se työpaikka.

Sen lisäksi löytyisi ihana ranta ja huvipuisto ja mielettömästi ulkoilumahollisuuksia koiran kanssa. Ja ennen kaikkia tuolla on edullisempaa, varsinkin asuminen. Saisin vähintään kaksion sillä hinnalla mitä Lontoossa (varsinais) maksaa kommuunista huone. Ja itseasiassa ei se kolmionkaan vuokrahinta ihan mahoton ollut. Miltäs kuulostaa?

Saisin kiva kämpänkin ja ihanan ympäristön kaupan päälle. Okay kaverit ei olis ihan nurkan takana, mutta kyllä ne tuonne pääsee ja tuliskin.. mäkin pääsen junalla kyl keskustaan. Eikä se autoilukaan tuolla hullummalta vaikuta?..

Mietin tässä kovasti että mitenköhän sitten kun muutan. En kai tuijottele seiniä ja kaipaa Suomeen?


-Susan